Thursday, February 14, 2008

CESTA DO BELGICKA

Keď som si na Silvestra dala predsavzatie, že budem tento rok vela cestovať, nečakala som, že mi v tom pomôže aj moja praca a že sa to všetko spustí tak rýchlo.

Už 16. Januára som dostala telefonát, aby som sa ešte v ten deň dostavila do Belgicka, mesto Hasselt. Možno aj preto sú slová, ktoré mi rezonujú v hlave po tomto krátkom dvojdňovom výlete – rýchle, čisté, upršané. Po príchode ma ohromila čistota mesta, cena taxika (180 EUR za 80 km) a ústretovosť hotela. Postrehla som tiež istú zdvorilú rezervovanosť istej vzorky obyvateľstva a absolútny chaos pri snahe dostať sa späť (tentoraz už vlakom za 10 EUR) na letisko.

Za značné povšimnutie vrámci tejto cesty určite stojí cesta na letisko do Budapešti a aj z letiska domov. Musím podotknúť, že som si šťavnato updatla slovník o pár (v tej chvíli určite vhodných) výrazov na účet našich Maďarských susedov. Táto možnosť sa mi naskytla pri cca. Hodinovom blúdení Budapešťou pri snahe nájsť letisko alebo cestu z neho… domov. Je tak tažké nakresliť lietadlo na tabuľku???

No comments: